Популарни постови

четвртак, 13. јануар 2011.

Ko je najbrži, sasvim najbrži?

Titulu najbržeg serijskog vozila na svetu drži Bugatti Veyron, automobil koji je dizajnirala i razvila Volkswagen grupa. Istražujemo koje su to "mašine iz pakla" koje prete da mu ugroze tu poziciju.
Sećate li se one legendarne špice "Diznijeve fabrike”, kada Paja Patak prolazi kraj neke skalamerije sa hiljadu točkića, sklopova i šrafova, koja brekće i dimi?

I one čuvene konstatacije - pitanja Pajinog: - Čemu ovo služi, a uz to i ne radi?

I kada su superbrzi automobili u pitanju, nameću nam se slična pitanja: Kome je još potreban automobil koji ide toliko brzo? I zašto bi neko uopšte kupio automobil koji juri više od 400 kilometara na čas?

Pa, ipak, brzinska trka uveliko traje između automobilskih kompanija, a ima i onih koji su spremni da duboko zavuku ruku u džep da bi pazarili “munju na točkovima”.

Titulu najbržeg serijskog vozila na svetu drži Bugatti Veyron, automobil koji je dizajnirala i razvila “Volkswagen grupa”, a proizvode ga Bugatti automobili SAS u Šatijon Sen Žanu u francuskoj pokraini Alzas. Automobil, inače, nosi ime francuskog automobiliste Pjera Vejrona, koji je 1939. pobedio na trci “24 časa Le Mana” vozeći originalni Bugatti.

Prva verzija Bugatti Veyrona jurila je “samo” 408,47 km na čas, pa kada je titulu najbržeg preuzeo Shelbyev superautomobil SSC ultimate aero TT sa 412,28 km na čas, u Bugattiju su odgovorili na ovaj izazov modelom Veyron EV 16.4 i vratili krunu sa 431,072 km na čas!

Pri tome, iako je ovaj rezultat i zvanično ušao u Ginisovu knjigu rekorda, 4. jula 2010. probni vozač Bugattija Pjer-Anri Rafanel je na ovalnoj stazi Volkswagena u Ehra-Lesijenu (pred komisijom “Ginisa” i Nemačke tehničke inspekcije - TUV) vozio još jedan brži krug - 434,20 km na čas, koji, ipak, nije bio zvanično registrovan.

Bugatti Veyron ima V16 motor sa 1001 KS, do stotke stiže za dve i po sekunde i “osnovna verzija” košta 1.700.000 dolara.(Prema nekim podacima, izrada Veyrona košta oko pet miliona evra, i Volkswagen, navodno, svesno - radi prestiža, gubi u startu.)

SSC ultimate aero TT je automobil koi pravi čuvena američka kompanija Shelby Supercars. U martu 2007. preoteo je vladarsko žezlo od Veyrona, sa brzinom od 412,28 km na čas. Do sto na sat stiže za 2,7 sekundi, i iz “twin-turbo” motora V8 izvlači 1-183 KS. Cena osnovnog modela je 654.400 dolara. Ameri poručuju da će ponovo biti prvi, i pripremaju još brži model - SSC, ali sa elektromotorom.

Saleen S7 twin-turbo jurca tek 399,03 km na čas, a do stotke stiže za 3,2 sekunde. Ima “tvin-turbo” V8 motor od aluminijuma sa 750 KS. Cena je “prava sitnica” - 555.000 dolara.

Koenigsegg CCX, švedski superautomobil, 2005. je bio “broj 1” - sa 394,20 km na čas. Do sto kilometara na sat stiže za 3,2 sekunde zahvaljujući V8 motoru (postavljenom pod uglom od 90 stepeni) i ima ergelu od 806 “konja”. Košta 545.568 dolara, naravno, osnovni model.

McLaren F1 je dugo godina bio “numero uno”. Brzina od 386,16 km/čas dostignuta je uz pomoć motora BMW S70/2 (ugao od 60 stepeni), V12 sa 627 KS. Cena baznog modela je 970.000 dolara i - raste.

Ferrari Enzo fabrika iz Maranela je nazvala po osnivaču Encu Ferariju. Zvanično je to najbrži Ferrari, iako su neki drugi modeli postizali i veću brzinu (naravno, malo dorađeni). Ko nije zadovoljan sa 349,15 km na čas i sprintom do stotke za 3,4 sekunde, “uštedeće” 670.000 dolara. Pod haubom je aluminijumski motor F140- V12 sa 660 KS.

Napravljeno je svega 399 komada, a svaki put kada se neki slupa ostalima cena vrtoglavo raste!

Jaguar XJ 220 razvio je 349 kilometara na čas podsetivši na najslavnije dane nekada prestižne engleske firme, sada u vlasništvo indijske kompanije TATA. U saradnji sa “Tom volkingšo sport odeljenjem”, ovaj Jaguar je između 1992. i 1994. bio najbrži na planeti, dok ga nije smenio McLaren F1.

Do sto na sat stiže za 3,8 sekundi uz pomoć “tvin-turbo” V6 motora sa 542 KS. Cena je 650.000 dolara.

Pagani Zonda F je automobil koji pravi italijanski Pagani od 1999, a oznaka “F” predstavlja počast legendarnom Huanu Manuelu Fanđu. U jednoj emisiji Top Geara vozio ga je Stig i u njemu postigao bolje vreme kruga od Bugatti Veyrona, ali je revanš usledio na “drag rejsu”.

Motor je Mercedes Benz M180 sa 12 cilindara u V rasporedu sa 650 KS. Do stotke stiže za tri i po sekunde i košta 667.321 dolar.

Lamborghini Murcielago LP 640 na ovoj listi brani čast legendarne italijanske fabrike. Motor je, naravno, V12, ima 640 KS, do stotke stiže za 3,3 sekunde i “juri” 339,49 kilometara na čas. Cena je 430.000 dolara, ako nemate dodatnih zahteva...

Porsche Carrera GT napravljen je u maloj seriji od 500 vozila koja su rasprodata za manje od dva meseca, uprkos ceni od 440.000 dolara. Za taj novac dobijate “munju” sposobnu da “blesne” 329,84 km na čas, a do stotke stiže za 3,9 sekundi. Motor je aluminijumski, vodom hlađeni V10, sa 612 KS. 
Ima i bržih

Verovali ili ne, ali i od ovih aždaja ima bržih automobila. Pri tom, ne mislimo na čudovišno sklepane bolide koji obaraju rekorde brzine na zemlji jureći brže od zvuka, već na “obične” četvorotočkaše, doduše malo ”dorađene”.

Tako je najbrži Ferrari onaj koji ima oznaku ”288 GTO”, u čiju utrobu su uspeli da ubace između 2.000 i 2.500 KS. Motor je V8 zapremine, 8,8 litara, i može da razvije 442,57 km na čas.

Naravno, ovaj automobil, kao i nekolicina drugih koje ćemo pomenuti, ne proizvodi se serijski, i moguće ga je kupiti samo ukolko baš insistitrate i ako ste ”ubedljivi” (sa mnogo nula).

Najspektakularniji Porsche nosi oznaku ”GT9-R”, košta neverovatnih 823.529 evra i postiže brzinu od 414 km na čas.

Za narednu godinu, teksaška firma ”Henesi” (automobile razvija u Engleskoj, pokraj Silverstona) najavila je model Venom GT, koji će, uz pomoć 1.216 KS, razvijati brzinu veću od 440 kilometara na čas.

Top 10

1. Bugatti Veyron 431,07 km/h
2. SSC Ultimate aero TT 412,28 km/h
3. Saleen S7 twin-turbo 399,03 km/h
4. Koenigsegg CCH 394,20 km/h
5. McLaren F1 386,16 km/h
6. Ferrari Enzo 349,15 km/h
7. Jaguar HJ 220 349,00 km/h
8. Pagani Zonda 345,93 km/h
9. Lamborghini Murcielago 339,49 km/h
10. Porsche Carrera GT 329,84 km/h

                                                                                                  uredjuje i piše
                                                                                                Bojan Stojanović


2 коментара:

  1. Lep tekst, sa dosta informacija i cifira na koje mi obicni smrtnici mozemo samo da balavimo.. :) 400km/h, 1.000.000 dolara, 3s do sto...itd.. Samo mislim da autor treba da naglasi da je ova verzija Vejrona koja je postigla 431km/h nosi oznaku SS (nije nemacka specijalna jedinica, vec je to oznaka za Super Sport). Pozdrav i samo tako nastavi.
    Nebojsa

    ОдговориИзбриши
  2. hvala puno Nebojsa, podrska mi puno znaci. Potrudicu se da budem jos bolji. Pozdrav

    ОдговориИзбриши

Search Engine Submission - AddMe