Višemesečnom iščekivanju došao je kraj. BMW je skinuo plašt sa novog turbopunjenog benzinskog četvorocilindraša kodnog imena N20, a sudeći prema podacima na papiru – reč je o pravom mehaničkom dragulju.
Novi dvolitarski četvorocilindrični benzinac razvija 245 KS pri 6.000 o/min i 350 Nm obrtnog momenta već od niskih 1.250 o/min, te je, u osnovi, namenjen kao zamena aktuelnom atmosferskom rednom šestocilindrašu.
Biturbo benzinac koristi moderne tehnologije poput direktnog ubrizgavanja goriva i poslednje generacije sistema za upravljanje radom ventila VALVETRONIC, a kupcima će premijerno biti dostupan na modelu X1 s ručnim šestostepenim ili automatskim osmostepenim menjačem.
S novom pogonskom jedinicom X1 do stotke sprinta za 6,1 sekundu, te doseže brzinu od 240 km/h., uz prosečnu potrošnju od 7,9 litara na 100 pređenih kilometara u kombinovanom evropskom ciklusu.
BMW za sada ćuti o modelima koji će koristiti novi motor, ali za očekivati je da ćemo modernog benzinca u dogledno vreme videti u seriji 1, 3, 5, X3 i Z4.
piše: Bojan Stojanović
Нема коментара:
Постави коментар