Популарни постови

четвртак, 13. јануар 2011.

Test - Dacia Duster 1,6 16V 4x2

Prašina koju je podigao Duster se ne spušta. Veoma povoljna cena spram onoga što ovaj auto nudi, navela je mnoge kupce koji su nameravali da kupe klasičan automobil C segmenta, da pazare baš Dustera.

Više puta smo imali priliku da se uverimo u njegovu prohodnost van puta, naravno u 4x4 verziji. Međutim, najprodavanija je verzija 4x2, odnosno sa pogonom na prednjim točkovima. To je i najlogičnije, zbog toga što mali broj ljudi ima potrebu da silazi sa puta.

S obzirom na početnu cenu od 9.330 evra sa PDV-om, mnogima se ostvario san da za relativno skroman iznos kupe nov SUV. Tačnije krosover, jer Duster pripada toj podvrsti SUV-a.
 
Auto sa testa je imao Ambiance paket opreme koji je u sredini, između baznog i najbogatijeg "laureata". To znači da standardno ima centralnu bravu sa daljinskim, elektro podizače prednjih prozora, prednje i bočne vazdušne jastuke, kao i krovne nosače. Njegova cena je 10.830 evra, a ako želite da doplatite za "klimu" moraćete da izdvojite još 650 evra.

Ukoliko se odlučite za dodatni paket koji osim "klime" sadrži još i CD MP3 plejer sa komandama na volanu i maglenke, doplata iznosi 925 evra. Upravo takvu opremu je imao Duster sa testa, s tim što su kao dodatna oprema ugrađeni još specijalni pragovi od nerđajućeg čelika (385 evra doplate) i aluminijumske felne. Nalepnica 4x4 je postavljena u čisto reklamne svrhe. Razlika između verzije sa prednjim i pogonom na sva četiri točka je velika. 
Raspodela mase je drugačija pa se Duster 4x2 ponaša agilnije, a subjektivni osećaj manje mase je izraženiji. Inače, razlika u masi je 90 kg, što nije zanemarljivo, a ukupnih 1160 kg su na nivou bolje opremljenog automobila B segmenta.

Baš zbog toga benzinac zapremine 1,6 litara sa 105 "konja" lako savladava sve zadatke koji se pred njega stavljaju. Ne muči se ni u jednom trenutku; naprotiv. Vrlo je zabavan za vožnju sa, uvek dovoljnom, rezervom snage.

S obzirom na to da se vrlo lako "potpisuje", treba biti oprezan u brzim prolascima kroz oštre krivine i ne preterivati sa dodavanjem gasa jer pokazuje tendenciju ka podupravljanju. U takvim situacijama je 4x4 pogon više nego dobrodošao. Važno je napomenuti da je 4x2 verzija opremljena petostepenim manuelnim, dok se u 4x4 Dusteru sa istim motorom nalazi šestostepeni menjač.

 

Interesantno je to što ovaj motor zadovoljava potrebe čak i onih koji su sportski nastrojeni; vrlo lako se zavrti do crvenog područja na obrtomeru koje počinje na 6.300 o/min i pravo je uživanje poterati ga u više obrtaje.

Inače, u pitanju je aktuelni Renaultov benzinac sa 16 ventila koji se ugrađuje i u sve druge modele ove kuće. Kao i kod ostalih, i u Dusteru je veoma elastičan i ne zahteva previše baratanja ručicom menjača.

Prijateljski je raspoložen i prema džepu vlasnika s obzirom na to da omogućava velike uštede u potrošnji ukoliko se brzine rano menjaju i ne preteruje sa ubrzanjima. U tom slučaju, potrošnja može vrlo lako da padne ispod deklarisanih 9,6 l/100 km po gradu, a koji je fabrika izmerila sa sve hladnim startom. Nažalost, potrošnju smo grubo izračunali s obzirom na to da tek najbolji, "laureat" paket opreme ima putni kompjuter.
Duster koji smo vozili imao je već nekoliko hiljada kilometara iza sebe. I pored toga što ga uglavnom voze novinari koji nisu nimalo nežni, auto je vrlo utegnut a prilikom prelaska preko rupa se ne čuje nikakvo krckanje i škripanje plastike.

Ogibljenje je nešto mekše u odnosu na 4x4 verziju zbog toga što je nazad umesto Mekfersona primenjen multilink sistem. Zbog visokog odstojanja od tla koje iznosi 205 mm (210 mm kod 4x4), a što je nešto više u odnosu na prosečne SUV-ove, Duster je vrlo zgodan za pentranje po visokim ivičnjacima koje vrlo mekano upija.
Zanimljivo je da auto nije bučan zahvaljujući dobro odrađenoj zvučnoj izolaciji. Čak je i aerodinamika na vrlo pristojnom nivou tako da nema buke od strujanja vazduha pri velikim brzinama.

Za pohvalu je i ponašanje u krivinama u kojima se Duster vrlo malo naginje i ne kliza tako lako, naravno ukoliko ne preterate sa "gasom".

Porodičnu namenu u potpunosti opravdavaju prostrana kabina i veliki prtljažnik. Oprema je sasvim zadovoljavajuća već u srednjem "ambijent" paketu opreme koji sadrži četiri vazdušna jastuka i ABS, a mana mu je nedostatak električno pokretanih retrovizora u koje su ugrađeni i grejači, kao i nemogućnost podešavanja volana po visini što je standard tek u "laureat" paketu opreme. Sa dodatkom klima uređaja i prilično kvalitetnog ozvučenja sa četiri zvučnika i komandama na volanu, Duster košta 11.755 evra, što je u rangu sa trenutno najboljim akcijskim ponudama automobila iz C segmenta, u odnosu na koje ipak nudi više zadovoljstva u vožnji.

Cena: 10.830 evra
Cena testiranog vozila: 12.140 evra

                                                                                        preuzeto sa sajta B92

Нема коментара:

Постави коментар

Search Engine Submission - AddMe